Zprávičky z Kořenova 1.turnus

DEN DEVÁTÝ

Ráno jsme měli výbornou snídani – houstička s marmeládou, a pak jsme našli dopis od posledního skřítka Kořínka. Naším úkolem bylo najít poklad. Cestou za pokladem jsme nacházeli čokoládové penízky a plnili jsme různé úkoly. Poklad byl ukrytý ve vyvráceném kořenu stromu. Odnesli jsme si ho do penzionu, a pak skřítek ukryl poklad i pro paní Janu – majitelku penzionu. Po nalezení pokladu jsme od ní dostali výborné nanuky, na kterých jsme si moc pochutnali. Oběd byl opět vynikající – rajská omáčka s masovými kuličkami a těstovinami. Po obědě následovalo balení, které jsme zvládli na jedničku.Děti pomáhaly 🙂  Po balení a svačince následovalo předání diplomů a diskotéka, na kterou už se děti moc těšily 🙂 vše jsme si moc užili a pak jsme si dali poslední večeři – vynikající Krakonošovo překvapení. A pak už jen sprchování a přečtení pohádky na dobrou noc.

DEN OSMÝ

V pondělí ráno nás překvapilo sluníčko a vneslo výbornou náladu. Po vydatné snídani jsme si zahráli různé hry a našli jsme dopis od skřítka Majáčka, který nás poslal na výlet k Majáku v Příchovicích. Tento úkol jsme si nechali na odpoledne a dopoledne jsme se vydali  na nedaleké hřiště v lese. Hráli jsme míčové hry, Mrazíka a Cukr káva limonáda. K obědu jsme měli kuřecí masíčko s rýží a salátkem. Pak následoval krátký polední klid a cesta za Majáčkem. Jeli jsme autobusem do Příchovic, kde jsme se nasvačili a splnili jsme úkol od skřítka. Nepříznivé počasí (velký vítr)  nás poslalo předčasně na autobus zpět do Slunečnice. To nikomu z nás nevadilo, protože už jsme se těšili na buřtíky. Chvíli jsme si odpočinuli a mezitím na nás vykouklo sluníčko, a tak jsme mohli jít opékat buřtíky. Každému z nás moc chutnalo a po vynikající večeři následovalo koupání, přečtení pohádky a spinkání.

DEN SEDMÝ

V neděli ráno opět pršelo, a tak jsme museli zůstat po snídani v penzionu. Pohráli jsme si v herně, zazpívali písničky a řekli oblíbené básničky. Potom následovalo tvoření diplomů – lepili jsme a razítkovali. Mezitím přestalo pršet, a tak jsme šli do lesíka na procházku v pláštěnkách. Cestou jsme splnili úkol od skřítka Šišky – házeli jsme šišky na strom, abychom vyhnali zlého skřítka Bolemila. Úkol jsme splnili a po cestě zpět jsme stavěli obrázky z různých přírodnin – šišek, listů, kamenů atd. Na oběd byly výborné borůvkové knedlíky a pak následoval odpočinek. Po odpolední svačince jsme se vydali hledat poklad od skřítka Rampelníka podle mapy. V lesíku jsme našli truhlu plnou čokoládových penízků. Všichni jsme z toho měli obrovskou radost a cestou zpět jsme si zpívali různé písničky. Před večeří jsme si nalepili další puzzlík, nakreslili skřítka Rampelníka a poklad do knížky. Po večeři – výborný kus kus s omáčkou- jsme si chvilku pohráli a šli do postýlek.

DEN ŠESTÝ

Sobotní ráno bylo krásné, protože nás přivítalo sluníčko. Po výborné snídani jsme vyrazili ven, abychom využili slunného počasí. Šli jsme na nedaleké hřiště v lese, kde jsme si pohráli v písku a zahráli různé hry. Potom jsme se vrátili zpět do penzionu na oběd – vynikající nudlová polévka a svíčková s knedlíky. Po vydatném obědě jsme si museli odpočinout. Po odpočinku pršelo, a tak jsme si po svačince šli pohrát do herny. A pak už následoval dlouho očekávaný KARNEVAL!!!! Děti se převlékly do masek a nejprve nás čekala pěvecká a recitační soutěž, což byl úkol od skřítka Slavíčka. Děti si zpívání a recitování moc užily a pak už nastal rej masek a tancování. Po večeři – zapečené těstoviny – následovala bojovka do lesa. Ti nejodvážnější se vydali do lesa zkontrolovat domečky pro skřítky, které jsme ve čtvrtek postavili. Pak už nás čekalo koupání, pohádka a postýlka.

PS: Moc děkujeme paní ředitelce za krásný pozdrav a také zdravíme a těšíme se 🙂

POZDRAV DO KOŘENOVA OD ŘEDITELKY
Ještě několik nocí a zase budete jenom vzpomínat na deset  nezapomenutelných kořenovských dní. Z krásného písmovyprávění vím, že jste zažili trošku sluníčka a o něco více deště, ale vím, že jste taková parta učitelek a hlavně dětí, které jen tak něco nerozhází a nepřekvapí. Závidím Vám kouzelné vycházky za skřítky a jsem zvědavá, jestli tam máte také Lichožrouty. Pokaždé, když jsem byla v Kořenově na Slunečnici, tak tam děsně řádili a přicházeli hlavně v noci, a to bylo vždycky ráno překvápko…….. Pak jsem si řekla, že to ke školce v přírodě prostě patří.  Pomíchané prádlo, liché ponožky, trošku víc zamazané tepláky – to je přímá úměra  ŠŤASTNÉHO  DÍTĚTE. Tak to radím i Vám, moje milé úči ( a následně rodiče) – nejdůležitější je obrovská a radostná pusa po příjezdu, i když je trošku ušmudlaná.
Mému týmu přeji zdravé a spokojené děti. Že jsou skvělé, to vím.
Dětem přeji více sluníčka, protože pláštěnky a gumáky jsou otrava a špatně se v nich běhá a řádí. Také Vám přeji, aby jste našli ten poklad, kvůli kterému musíte plnit tolik úkolů. Já se Vás pak zeptám, jestli se to podařilo.
A Vám, moji milí rodičové přeji – ještě několik dní vydržte. O Vaše nejmilejší je opravdu dobře postaráno, vím to. Tak si ještě trošku odpočiňte a vymyslete něco dobrého na přivítanou – Slunečnice je opravdu velká konkurence.
KRÁSNOU DRUHOU ČÁST POBYTU, OPATRUJTE SE A POZDRAVUJTE PANÍ MAJITELKU JANU. V pořádku se mi vraťte.

DEN PÁTÝ

Dnes po snídani – čokoládové kuličky s mlékem – jsme si šli pohrát do herny. Našli jsme zprávu od skřítka Příchovníčka, který nás poslal na výlet do nedalekých Příchovic. Celé dopoledne propršelo, a tak jsme se dívali na pohádku a hráli si. Na oběd jsme měli uzené masíčko, špenát a knedlík. I když počasí celé dopoledne nevypadalo příznivě, tak jsme se odpoledne na výlet do Příchovic vydali, a dokonce nám vysvitlo i sluníčko. Jeli jsme autobusem a navštívili jsme krásné hřiště U Čápa. Tady jsme si pohráli, a pak jsme šli procházkou k nedalekému lesnímu hřišti. Odtamtud už jsme se vydali zpět do našeho penzionu na večeři. Po delším výletě nám vyhládlo, a tak jsme s chutí snědli toastíky s šunkou, sýrem a se zeleninou. Po večeři jsme si v herně nalepili do knížek pohled z výletu a následovala večerní hygiena a pohádka na dobrou noc.

DEN ČTVRTÝ

Dnešní  celé ráno a dopoledne bylo deštivé, a tak jsme se hned po snídani – chlebík se sýrem odebrali do herny. Tam jsme si chvilku pohráli a navlékli korálky jako ochranný náhrdelník před zlým skřítkem Bolemilem. Pak jsme si přečetli další dopis tentokrát od skřítka Bumbalandy, který nám dal za úkol, ať postavíme v lese domečky pro skřítky. Tento úkol jsme si nechali až na odpoledne kvůli dešti. Ale déšť nás nezastavil a před obědem jsme přeci jen vyrazili alespoň na chviličku na procházku do lesíka. Oblékli jsme si pláštěnky, holínky a šli jsme vyhlídnout nejlepší místo pro stavbu skřítčích domečků. Následoval výborný oběd- buchtičky se šodo a polední klid. Po svačince jsme využili toho, že konečně přestalo pršet, vysvitlo sluníčko a vyrazili jsme do lesa. Domečky pro skřítky se nám moc povedly a po cestě zpátky jsme našli mapu k pokladu. Večeře byla výborná – bramborová kaše se sekanou. Dětem vyhládlo při procházce v lese a stavbě domečků, a tak si každý přidal 🙂 Po večeři jsme se šli osprchovat, přečíst pohádku a spinkat.

DEN TŘETÍ

Hned po ránu nás přivítal skřítek Vodněnka, který nás poprosil, abychom mu pomohli sesbírat poztrácené drahokamy v potoce. Po snídani jsme šli úkol splnit a vylovili jsme spoustu drahokamů. Cestou zpět jsme se zastavili na zahrádce, kde nás čekalo příjemné osvěžení v podobě ovoce. Zanedlouho se linula lákavá vůně oběda a tak naše kroky zavítali rovnou do jídelny. Oběd byl lahodný. Houskový knedlíček s masíčkem a zelím. S plnými bříšky jsme se odebrali na krátký polední klid. Po cestě na pokoje se nám podařilo zahlédnout ukrytou tajnou zprávu od skřítka Rampelníka. V tajné zprávě nás poslal skřítek na cestu za kameny, ale ne ledajakými. Byly to Čertovy kameny! Děti s nadšením vyrazily kupředu za kameny a cesta nebyla snadná. Vedla převážně do kopce, ale to nás nezastavilo.   Ke kamenům jsme došli a našli jsme u nich měšec se vzkazem od čerta Luciáše. Pak jsme pokračovali dál k Tesařovské kapli, kde jsme si pohráli na louce. Byl velký vítr, a tak nás to odválo zpět k penzionu. Následovala večeře – vynikající zeleninové rizoto. Pak jsme šli psát dopisy domů a hurá do postýlek. Protože byli děti unavené po výletě, tak usnuly hned po pohádce.

DEN DRUHÝ

Den začal brzkým vstáváním a dobrou snídaní – houstička s marmeládou. Protože venku byla ještě velká zima, tak jsme si šli pohrát do herničky a našli jsme zprávu s úkolem od skřítka Pralesníčka. Naším úkolem bylo uklidit les od odpadků. Tento úkol jsme si nechali na odpoledne. Dopoledne jsme si pohráli na hřišti před penzionem a popřáli jsme Stáníkovi k svátku. Potom následoval oběd – kuřecí masíčko s bramborami a polední klid. Při poledním klidu nám začalo pršet, a tak jsme si pohráli v herně. Když pršet přestalo, tak jsme šli plnit úkol do lesa. Po cestě jsme zahlédli tajnou zprávu od skřítka a našli jsme lucerničku, která nám svítila na cestu zpět. Na konci cesty jsme soutěžili  a hráli různé hry (Rybičky rybičky, Na babu…). Po malé chvilce na nás zlý skřítek Bolemil seslal déšť a poslal nás dovnitř. Zpívali jsme písničky a lepili první díl puzzlíku na knihu. Děti měly velkou radost z večeře, bylo sladké překvapení v podobě palačinek. Pak už jen sprcha, čtení pohádky a pusinka na dobrou noc.

DEN PRVNÍ

I přes delší čekání na autobus, jsme dorazili do Slunečnice právě včas na výborný oběd – polévka a maso s rýží.  Potom nás čekalo vybalování. Děti paním učitelkám pomáhaly, takže jsme to zvládli rychle.  Po malém odpočinku jsme našli dopis od skřítka Rampelníka, který nás přivítal v Kořenově. Potom jsme šli na svačinku, a protože svítilo sluníčko, tak jsme si šli pohrát na hřiště před penzion. Vyzkoušeli jsme si houpačky, klouzačku a kluci si zahráli fotbal. Na zahradě jsme našli čepičku od skřítka Rampelníka a další dopis. Pak už nás čekala večeře – vynikající milánské špagety, krátké hraní v herničce, hygiena, přečtení pohádek na dobrou noc a spinkání.