Zprávičky z Kořenova 2.turnus

10:58 Letňany

10:35 Praha 35 km

10:21 odjezd od pumpy

10:01 přestavka Mol čerpací stanice..Praha cca 50 km..

PRAHA 85 KM

Hlásime Start 😁

Čtvrtek- 9.DEN
Ajaja, už je to tady, poslední den v Kořenově, věděli jsme, že to přijde, ale že to takhle uteče, nikdo netušil.  A ještě k tomu to balení 🙁
Ještě, než Vám napíši, jak jsme to všechno zvládli, začnu s informacemi k zítřejšímu odjezdu (kdyby někoho nebavilo číst celý text, tak ať nezdržuji)

ODJEZD KOŘENOV
1. Vše je zabaleno a připraveno, děti špinavé a šťastné.
2 .Kufry jsou najednou nějaké menší, pár věcí, které se nevešly, najdete v batohu, nebo pytli, který bude přivázaný k zavazadlu.
3. Věci, které vaše děti přivezou domů se možná budou barevně lišit od těch, které jste jim dali, omlouváme se, ale zabránit se tomu nedalo.
4. Pokud věci z kufru nepoznáte ani po vyprání, přineste je prosím zpět do školky, někdo je určitě hledá.
5. Autobus pro nás přijede zítra po osmé hodině.
6. Plánovaný odjezd 8:30.
7. Plánovaný příjezd ke školce 11:00.
8. Občas se podívejte na naše stránky, budu Vás po cestě informovat, kde se zrovna nacházíme.
9. Volejte, pište kdykoliv.
10. Děti se na Vás moc těší.

Nevím, jak u Vás v Praze, ale nám tady svítí sluníčko (tedy vím, že u Vás ráno pršelo, tak se chci trošku pochlubit).
Ráno bylo opravdu ošklivé, 22 hromad oblečení, 22 kufrů, spousta věcí, které nikomu nepatřily, spousta  věcí, které se hledaly, ale zvládli jsme to.
Děti pomáhaly, dle svých možností, některé zase při poledním klidu vybalily, protože něco nutně potřebovaly, třeba kouzelný plášť, to se samozřejmě dá pochopit.
Venku bylo krásně, tak jsme se vydali do lesa na rozlučku se skřítky. Postavili jsme poslední domečky a hurá na oběd (vývar, maso s rýží- mňam).
Polední klid jsme trošku odflákli, museli jsme ještě jednou do našich oblíbených Příchovic, zamávat Čápovi a lesnímu hřišti.
Před večeří jsme ještě stihli najít poklad a zamávat lesu, teď již se spokojenými bříšky ( k večeři bylo Krakonošovo překvapení a malá zmrzlinka) sledujeme Večerníček a za chvilku nás čeká poslední noc v Kořenově.
Dobrou noc 🙂

Středa- 8.DEN
Tak trošku prší, ale vzhledem k tomu, že hlásili přívalové deště, je vlastně zase hezky. Chvilku jsme ráno přemýšleli, jestli nezrušit náš plánovaný výlet, ale chatou se již linula vůně řízků, tak jsme prostě museli vyrazit směr Jablonec, báli jsme se, že by nám třeba jinak tu dobrotu nedali.
Autobus vyrážel o půl jedenácté, tak jsme nandali holínky, pláštěnky a vše nepromokavé a suché, co jsme ještě našli v kufru a vydali se za dobrodružstvím.
Čekalo nás překrásné muzeum hraček, děti byly nadšené a litovaly, že oni tak krásné hračky v dnešní době nemají, nás zase dojímaly vzpomínky na hračky, se kterými jsme si hráli před…, no…, upřímně, před hodně dlouhou dobou.
Pán, který je majitelem téhle nádhery, ochotně vyndaval hračku po hračce a ukazoval, jak si s nimi hrát. Jezdily tanky, točily se káči, stavebnice Merkur tvořila pohyblivé jeřáby a množství panenek by stačilo pro holčičky z celé Prahy, prostě ráj.
Zpáteční cesta byla trošku dobrodružná, venku byla zima, pršelo, tak jsme doběhli vláček do Tanvaldu, a pak ještě autobus do Kořenova.
Cestu jsme pečlivě plánovali, ale nakonec jsme jeli úplně jinak, lépe, s úsměvem na tváři. A ještě jsme to proložili tím voňavým řízkem.
Na chatě jsme dali vše sušit a vyčerpaně zasedli do herny, asi za 5 minut přišel Vojtíšek, kdy vyrazíme na odpolední výlet, děti mají opravdu velmi rychlou regeneraci…
Večer nás čeká další diskotéka, děti na ní prostě trvají, a pak hurá do hajan.
Dnešní zprávy píši raději s předstihem, kdybych šla večer spát s dětmi, což není vyloučené.
A zítra balení…ach jo, ale ještě stihneme něco málo z toho, co jsme ještě nezvládli prozkoumat, najdeme další vzkazy od skřítků a večer, jestli vše klapne, nás čeká cesta za pokladem.

Vzkaz pro paní ředitelku: Ten sen s dětmi a baterkou se naštěstí nevyplnil, snad nás ještě nečeká překvapení.
Děti jsou již naštěstí unavené, tak se ranní vstávání posouvá stále blíže k osmé hodině, snad stihneme páteční autobus, budeme si muset nařídit budík 🙂
Pozdrav všem z Duhy 🙂

Vzkaz pro rodiče: Máte skvělé děti,díky za půjčení 🙂

Úterý -7.DEN
Hurá, sluníčko, je krásně, tak zůstáváme na hřišti u penzionu a doháníme všechny sportovní disciplíny, které jsme ještě od pondělí nestihli. Lovení balónu z potoku, přeskakování dřevěných laviček a hledání všudypřítomných trpaslíků. Jsou všude okolo nás a nechávají nám tajné vzkazy a úkoly…..plníme a doufáme, že ten slíbený poklad na konci opravdu najdeme.
K obědu svíčková, mňam, a po chvilce odpočinku hurá do Příchovic, to nikdy nezklame. Děti jsou zase spokojené, unavené a špinavé, tak dnes žádné dlouhé psaní, jdeme se sprchovat.
Aby Vám to nebylo líto, posíláme pozdravy od dětí:
Terezka S.: “Ahoj, mám se dobře a užívám si tady.”
Ella : “Jak se máte? Já se mám moc dobře, pusu.”
Alička : “Čus, bus, autobus.”
Jonáš K.: “Čau mami, moc Tě pozdravuju i tátu i mýho bráchu, mám se dobře”. Lukáš : “Ahoj, mám se dobře a vaří tady dobře.”
Kája H.: Milá maminko, mám Tě ráda, tatínku, mám Tě ráda.”
Madlenka : “Mám se moc dobře, moc se na Vás těším.”
Tomášek : “Ahoj mami, už se těším, až za Tebou přijedu.”
Ríša : “Hezky jsem tancoval, hodně rychle.”
Kuba : “Taky jsem moc hezky tancoval a rychle, už se na Vás těším.”
Jonáš V.: “Mami už jsi zdravá? Za chvilku se uvidíme.”
Ondra F.: “Ahoj maminko, tati a Gábinko, mám se moc dobře, pusu.”
Terezka Z.: “Mám Vás moc ráda.”
Daneček : “Ať se Vám dobře daří.”
Šimon: “Tati, už tady není sníh, pusu všem.”
Sabrina G.: “Skvěle tady vaří.”
Bára Č.: “Mám se skvěle a vaří skvěle.”
Mikeš : “Milí rodiče, moc se na Vás těším, už Vás uvidím za dva dny.”
Vojta : “Ahoj mami, už se mi po Tobě stýská, už se těším, až bude zmrzka.”
Oliver : “Už se na Vás moc těším a přeju všechno nejlepší, mám Vás rád.”
Jožin : “Už se těším Ona mámu  a na tátu a na bráchu a na domov.”
Ondra H.: “Maminko mám tě ráda.”
Jana, Jana, Vlaďka a Verunka : “Máme se dobře, vaří skvěle, hrozně to utíká”

Pondělí- 6.DEN
Ráno se na nás počasí trošku mračilo, bylo unavené ze včera, není divu 🙂
Vydali  jsme se po cestě směr Kořenov centrum, lesem nelesem, polem nepolem, prostě přímo za nosem a zase zpět.
Venku byl krásný vzduch,  na cestě ještě hezčí obrovské  louže, děti byly nadšené….a to se pak zjistilo, že budou k obědu buchtičky se šodo……………
do chalupy jsme opět dobíhali (těžko říct, zda za to mohl déšť, nebo představa té vanilkové dobroty).

Fotku jsem stáhla z internetu, byla nejvíce podobná realitě, tu se opět nepodařilo vyfotit..nestíhám vyndat foťák a vše je pryč 🙂

Příchovice jsme odložili na zítra, všude je mokro, na hřišti se v holínkách špatně běhá, ale v lese dobře chodí, volba byla jasná, hráli jsme šiškovanou, stavěli obrázky z klacíků a hledali vzkazy od skřítků. Našli jsme!!

V herně začala velká diskotéka, to byla párty :-), :-), 🙂
Všichni tančili jako o život, ale porota se jasně usnesla, že Alička s Danem byli jasní vítězové 🙂 ,video ve fotogalerii :-).
Všichni spinkají, jdeme také, zítra snad Příchovice, kdyby pršelo moc, schováme se v lese, v Kořenově je všude krásně 🙂

Neděle – 5.DEN
Opět nás budí sluníčko, teplota šla zase vzhůru, tak nám nezbývá než trávit celý den venku.

Ráno jsme hned po snídani vyrazili na hřiště a užívala si opravdu teplého počasí a parádní melounovou párty.

Po obědě -vepřo-knedlo-špenáto -mňam jsme se vydali na nedalekou rozhlednu Štěpánka, je to opravdu kousek, asi 4 kilometry vzdušnou čarou, když pomineme, že je celá cesta do kopce. Příslib zmrzliny byl opravdu nutný, vlek totiž ještě není v provozu.
Na Štěpánce bylo nádherně, hodně z dětí jí již znalo a mělo radost z dalšího setkání :-).

Zmrzlina, limča, hry v lese, sluníčko, co napsat….nádhera.
Cesta zpět byla opravdu rychlá, byl to spíše běh do chaty….čekalo nás totiž opékání buřtů.

Pak jsme se museli osprchovat a hurá do hajan.
Zítra hurá do Příchovic 🙂

NEZAPOMEŇTE – hned v úterý 28.5. jedou děti z Krtků a Sova na celodenní výlet do parku MIRAKULUM. Všechny informace na plakátku, na dveřích u tříd a na hlavní straně webu.
VÝLET KRTCI A SOVY

Pozdrav od ředitelky do Kořenova
Mám velkou radost, že Vás ráno probouzí sluníčko častěji, něž první turnus. Jojo, má to někdo štěstí. Marně se snažím vzpomenout, jestli jsme takhle bláznivé a chladné počasí měli na nějaké školce v přírodě. Nevzpomínám si, ale možná to je i něčím jiným……
Já jsem dnes také využila sluníčkové soboty a vydala se na výlet. Byl to takový  menší asi 15 km okruh v blízkosti Jevan. Nádhera, ale koleno po operaci ještě není zcela ve formě, teď trpím.
Doufám, že okolí Kořenova je již prozkoumáno do posledního mraveniště a v potoce jsou postaveny přehrady a vodní mlýnky  – jako obvykle.
Vzkaz pro děti: v noci se mi zdálo, že jste o půlnoci chodili strašit s baterkami paní učitelky. Pěkně pištěly…….
Vzkaz pro paní učitelky: To máte zato, že mi vůbec nevoláte. To byl vtip, když nevoláte, je vlastně všechno v pořádku a jste všichni spokojeni. Tak to má být. Skvělý pobyt Vám přeji. Bohužel, ale čas letí jako bláznivý………
Vzkaz pro paní Janu – Slunečnici: Díky za vše a hlavně za skvělou péči o DUHÁČE.

SOBOTA – 4.DEN
Nebe bez mráčku nás dnes vyhnalo z chalupy o trošku dříve, konečně se děti dočkaly a postupně odkládaly bundy na velkou hromadu a užívaly si prosluněnou zahradu přímo před penzionem. Padlo několik gólů, na klouzačce to svištělo, houpačka se ani nezastavila a na pískovišti se objevilo několik stavebních skvostů. Oběd nás vyrušil, ale stál za to-kuskus s masíčkem, mňam, mňam.
Polední klid utekl, jako by nebyl (usnuli skoro všichni, tedy kromě dětí).
Po svačině (Kořenovské houstičky) jsme se vydali do kopce, směr kostelíček. Cesta byla náročná, ale díky slibu, že nahoře čeká překvapení se šlo rychle a bez protestů. U kostela jsme plnili úkol od skřítka Jahodníčka, poznávali jsme kytičky a nakonec upletli několik krásných věnečků z pampelišek, tedy všichni sbírali, Ríša pletl.
Zpáteční cesta uběhla rychle, byla celá směrem dolů a do chaty jsme doběhli rovnou na večeři (zapečené těstoviny).
Teď nás ještě čeká pohádka na dobrou noc a zítra výlet na Štěpánku a večer se pečou buřty :-).

Paní učitelka: “Jé, děti, slepýš.” Daneček:“Von je slepenej?”

PÁTEK – 3. DEN
Není nic hezčího, než se probudit tím, že Vám do pokoje svítí sluníčko (tedy, když pominu ten okolní šum, který se ozýval ze všech pokojů).
Počasí se konečně umoudřilo, tak jsme brzy po snídani vyrazili dostavět skřítkům domečky a užili si krásné dopoledne v lese.

Po skvělém obědě- kuřecí stehýnko s bramborem jsme zabalili batůžky a vydali se na autobus, směr Příchovice, polední klid jsme odložili na jiný den a vydali se za dobrodružstvím.
Na cestu nám svítilo sluníčko a Příchovice opět nezklamaly- lesní hřiště plné klouzaček, prolézaček, schovávaček a různých věcí, o kterých jen děti tušily, k čemu slouží. Na závěr parádní rozhledna a restaurace u Čápa, u kterého je vybudován další dětský ráj-trampolína, pískoviště a vše, po čem děti touží. Hrozně to uteklo a jediné, co nás donutilo odejít, byla představa večeře.

5 kilometrů zvládli vaši miláčkové s mírnými výhradami, Ondra chtěl vyměnit nohy, Ríša tvrdil, že má nohy dřevěný (alespoň ho nebolely) a některé děti byly dokonce potichu (moc dlouho jim to ale nevydrželo :-))
Vše se ale vylepšilo po příchodu do chaty, k večeři byly totiž palačinky s jahodovou marmeládou, večeře se podávala v 6, v 6:05 jsme již sklízeli talíře.
Jdeme do sprchy a těšíme se na zítra.

Svítí sluníčko, hurá 😁

ČTVRTEK – 2. DEN

Prognóza místních obyvatel se potvrdila, teplota prudce stoupá, místní teploměr hlásí 58 °F, no posuďte sami, lepší počasí  jsme si ani nemohli přát.
Navíc nám vykouklo sluníčko (chtěla jsem Vám ho vyfotit, ale než jsem vyndala foťák, schovalo se, tak zítra, to už určitě vyjde).

Zvyšující teplota má pozitivní vliv na všechny účastníky, zlepšuje se nálada, zvyšuje se tempo a aby děti o nic nepřišly vstávaly některé již ve čtvrt na šest, ono je to jistější, hrozně to tady utíká, tak aby o nic nepřišly.

Ráno nás probudila zamračená obloha, ale usměvavé děti.
K snídani byly houstičky z místní pekárny, takže dobrý start. Vydali jsme jsme se do lesa stavět domečky pro skřítky a cestou probrali s dětmi všechna důležitá témata, jako co bude k obědu, kdy budeme hledat poklad a proč jsme v lese ještě nepotkali žádného trpaslíka, zvíře ani dinosaura.

K obědu vepřo-knedlo-zelo, mňam,  pak jsme přemlouvali děti k polednímu klidu, trošku nás to brzké vstávání zmohlo, ale marně. Tak jsme vyměnili holínky za tenisky a vyrazili na místní lesní hřiště, kde kluci vytrvale kopali do míče a holky fandily, běhaly, skákaly…prostě si všichni  užívali a my s nimi 🙂

Večeře byla snědena asi za 5 minut a to nás ještě zdržely přídavky (byly totiž špagety s červenou omáčkou a sýrem), opět jsem Vám to chtěla vyfotit, ale zase jsem ani nestihla vytáhnout foťák a vše zmizelo.
Teď Vám jdeme nakreslit koresponďáky a pak sprcha, pohádka, pusinka a dobrou.
Zítra se chystáme na výlet do Příchovic, už se moc těšíme.

STŘEDA – 1. DEN

Hlásíme šťastný příjezd do Kořenova, nálada je výborná 😄

Tak kufry vybaleny, čeká nás svačinka (chleba se šunkou) a procházka po okolí-průzkum.
Počasí se dle pana správce výrazně zlepšuje a bude to lepší a lepší, věříme mu, máme totiž  jasný důkaz toho, že mluví čistou pravdu- venku přestává sněžit  🙂

Takže, poslední zpráva dnešního dne, všichni, opravdu všichni,  již spinkají, dobrou noc z Kořenova, těšíme se na zítra!

Zprávy dne:
Ondra snědl 3 rohlíky s máslem a se šunkou, paní učitelka: “Děti, oblékňete se, vezměte si teplé oblečení, rukavice, čepice…a sáňky (lehká ironie)…..Madlenka “já sáňky nemám”…po chvilce “Vojto, kde jsi? Co hledáš v tom kufru?”…”Hledám sáňky”…..  a Jonáš Vrbata poté, co mu paní učitelka pochválila nový účes a ostříhanou ofinu podotkl “Já už jsem totiž potřeboval něco vidět”.