Zprávy z logohrátek u Sov

Logopedické hrátky ve třídě Soviček

 

Kolektivní jazykové chvilky

– motivace

– dechová cvičení

– artikulační cvičení – ,,Pohádka o jazýčku žirafy Žofky ”

– ..Procvičte si pusinku s Toníkem”

– zrakové a sluchové vnímání

– rozvoj slovní zásoby

– automatizace hlásky

– grafomotorické cvičení ( rozvoj hrubé motoriky)

Krokování  při krokování je nutný stálý rytmus, během kterého  dítě dělá určitý počet kroků k danému cíli.

Leden – A , E , I , Y , O , U 

Únor – B , P , M , T

Březen – D , N , F , V

Duben – J , H , CH , K

Květen – G , C , S , Z

Červen – Š , Ž , L , R , 

 

 

 

 

 

9.1.2020 – A – nápodoba ( otevřít pusu na jablíčko – zvuky má,pá,lá )

– procvičte si jazýček – pohádka žirafy Žofky

– Jak šli Líza a Kvak do školy ( příběh o koze a žabákovi )                                                   – rozvoj slovní zásoby ( obrázky s obsahem hlásky A ( např.                  brána,vrána,koza,žába ,nákladní auto )

– pracovní listy ( vyprávěj příběh )

– básnička :       Dupy,dupy,nožky,nohy,koza Líza ta má rohy.Trky,trky,takhle trká,do Aničky pořád strká.Cupy,cupy zelí chroupá,koza Líza není hloupá.O zelí,o zelí,hned se s tebou podělí.

16.1.2020

– procvič si pusinku s Toníkem ( artikulační cvičení)

– dechová cvičení ( foukáme do balonku,větrníku,sfoukneme peří z dlaně)

– pohádka ,,O Eskymačce Emilce”

– pracovní list- vyprávěj co vidí na obrázku,vybarvuj.

– rozvoj slovní zásoby – E na začátku slova ( např. Eda,Ema,emu,ementál..)

E uprostřed slova  ( např. abeceda, led,letadlo,lego…)

E na konci slova  ( např. vidle,židle,pole…)

– básnička :  Eda má rád exotiku , Ema zase ementál.

V restauraci u Elšíků Eda Emě pošeptal:

,,Emo,prý máš doma emu,pštrosa emu hnědého,

dám kus sýra kvůli němu ještě nesnědeného”.

Jak je to dál s těmi dvěma,to se nikdo nedoví.

Jenom to mi řekla Ema: ,, Emu patří Edovi”.

31.1.2020 hláska ,,O”

– pohádka ,,O opičce Olině”

– dechová cvičení = foukání si do dlaní,sfoukneme z dlaně peříčka

– artikulační cvičení = široký úsměv,vycenit zuby,zamračit se,nafouknout tváře,

nafukovat tváře střídavě.

– básnička – Není kolo jako kolo,já mám kolo,ty máš kolo.

Každé kolo – jiný druh,já se vezu,ty máš kruh.

Hláska ,,U”

– pohádka ,,O Budulínkovi”

– vyjádření zvuku = au – au , jů – jů, bum – bum, uí – uí, ou – ou, kuk – kuk, uf – uf,                                                fů -fů, fuj – fuj

– automatizace hlásky – písnička – Pod dubem,za dubem,tam si na tě počíháme,

pod dubem,za dubem,tam tě oškubem.

– básnička – Bu bu bu ! Už na tebe kluku jdu!

Popadnu tě zezadu,chytnu se tě za bradu,

jak uvidím kousek nosu,já tě do něj kluku kousnu.

Myslíš si,že je to psina?Já jsem totiž strašná zima.

27.2.2020 – ,,B

– pohádka ,,Jak chtěli bubáci nové boty”

– dechová cvičení

– artikulační cvičení

– sluchové vnímání ( nápodoba zvuků ba-ba, be-be ,bi-bi ,bo-bo , bu-bu ,bá-bá,

bé-bé,bí-bí …..)

– básnička : U Boubína bouda,u té boudy houba.

Ta houba je bedla,je to houba jedlá.

– rozvoj jemné motoriky – pracovní list

,,P

– pohádka ,,Perníková chaloupka”

– povídání o pečení perníčků ( kdo je peče,co k tomu potřebuje atd.)

– dechová cvičení

– artikulační cvičení ( cvičení s jazykem)

– rozvoj slovní zásoby – různá slova např. pero.opice,slepice,lampa,okap atd.

– rytmizace – vytleskávání slov

– básnička : ,,Padá lupen po lupenu,

Pepa stojí pod lípou:

,,Pojďte děti,pojďte chytat,

penízky se posypou!”

Pod lípou je kupa dětí,

pomáhají Pepovi!

Pak u Pepy nakupují

za penízky lipový.

– jemná motorika – pracovní list ( vybarvování perníčků)

5.3.2020   ,,M

– pohádka ,,O malém medvídkovi”

– dechová cvičení ( zima,peříčka,fotbal,listy )

– artikulační cvičení ( lížeme med,zmrzlinu,mlsná kočička,čertík,mlaskání atp.)

– básnička ,,Myška tanečnice”

Měl jsem myšku tanečnici,

tančila mi po světnici,

byla černá a bílá,

každému se líbila.

Když jsem vyšel ze dvorečka,

točila se do kolečka,

hopla tam,hopla sem,

mrskla fouskem pod nosem.

– pracovní list – rozvoj slovní zásoby

– rozvoj grafomotoriky

12.3.2020    ,,T “

– Pohádka o jazýčku žirafy Žofky ( procvičíme si jazýček )

– artikulační cvičení ( lížeme zmrzlinu,loďka – z jazyka uděláme mističku =     loďka vyplouvá na moře a vrací se zpět do přístavu,ryba,koník )

– rozvoj slovní zásoby písmeno T

,,D

– pohádka ,, Dan a Dominik”

– dechová cvičení – jsme v lese,cítíte tu lesní vůni ? Nádech nosemj,výdech ústy – ááááá ( vůně kůry,jehličí )

– slyšíte jak les mluví? Nádech nosem,výdech šššš ( šumí les) , fífífífí ) fouká vítr ve větvích )

– artikulační cvičení

– rýmování ( mrak – frak, kost – most atd. )

– co začíná na písmeno D

– rozlišování délky slov ( dům,domeček…)

– grafomotorika