MŠ DUHA
Mateřská školaDUHA

respekt – tolerance – jedinečnost

Na cestě k inkluzi propojujeme světy dětí zdravých a znevýhodněných. Každé dítě je u nás vítáno.

Organizace dne

Organizace dne v MŠ


6.30 – 8.00        
příchod do mateřské školy

6,30 – 9,00

  • scházení dětí, ranní hry a činnosti dle volby dětí, individuální práce
  •  individuální péče o děti se specifickými vzdělávacími potřebami  = reedukační a             kompenzační speciálně pedagogická péče, pedagogická diagnostika
  •  individuální rehabilitační péče, práce dle strukturovaného režimu…
  • ranní cvičení, popř. relaxační cvičení, jóga, logo chvilky

8.15 – 8.35

  • pro předškolní děti – RANNÍ DVACETIMINUTOVKA
    (Intenzivní příprava na školní docházku. Individuálně a v malých skupinách budeme rozvíjet hrubou motoriku, jemnou motoriku, grafomotoriku, zrakové a sluchové vnímání a paměť, rozvoj řečových dovedností, předmatematické představy a další dovednosti potřebné pro úspěšný vstup na základní školu. Pro tuto činnost jsou multidisciplinárním týmem MŠ vypracovány týdenní/14denní programy, které na sebe logicky navazují). )

    9.00 – 9.20
  • hygiena, svačina
     

9.20 – 9,45 (mladší děti) nebo 10,00 (starší děti)

  • plnění činností rozvíjejících smyslové, manipulačně-technické, sebeobslužné, tělesné, estetické a mravní stránky osobnosti dítěte (záměrné i spontánní učení) ve skupinách, individuálně
  • reedukační a kompenzační speciálně pedagogická péče
  • individuální rehabilitační péče, práce dle strukturovaného režimu
  • logopedická péče


9,45 – 11,45 – mladší děti

10,00 – 12,00 – starší děti

  • pobyt venku

11.45, resp.12,00  – 13.00

  • hygiena, oběd, příprava na odpočinek

13.00 – 14.30

  • odpočinek dle věku dětí
  • náhradní nespací aktivity dle věku dětí
  • péče speciálně pedagogická, logopedická
  • nadstandardní aktivity

14.30 – 15.00

  • tělovýchovná chvilka, hygiena, svačina
  • nadstandardní aktivity

15.00 – 17.00

  • odpolední hry a zájmové činnosti, individuální práce s dětmi


Režim dne lze vždy přizpůsobit momentální situaci a individuálním potřebám dětí. Dle klimatických podmínek je doba pobytu venku po maximální možnou dobu.

MŠ DUHA

O naší škole

Naše snažení směřuje k tomu, aby děti, které mateřskou školu opouštějí, byly osobnosti pokud možno jedinečné, vzhledem ke svému věku a individuálním možnostem co nejvíce samostatné, sebevědomé a sebejisté, s vlastním rozumem, schopné dívat se kolem sebe, uvažovat, tvořivě přemýšlet a jednat. Chceme, aby z nich byli jedinci na své úrovni přizpůsobiví, odvážní a také zodpovědní, ochotní nejen přijímat, ale také dávat, schopní se dále rozvíjet, učit se všemu, co budou v životě potřebovat a aktivně čelit problémům, které život přináší.