Na cestě k inkluzi propojujeme světy dětí zdravých a znevýhodněných. Každé dítě je u nás vítáno.
Kritéria pro přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2024/2025
Na základě ustanovení §2, odst.1, písm.a), § 34, §165, odst.2, písm.b) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění s ohledem na „Doporučení veřejného ochránce práv k naplňování práva na rovné zacházení v přístupu k předškolnímu vzdělávání“ sp.zn.166/2010/DIS/JŠK ze dne 8.12.2010 v souladu se zákonem 198/2009Sb., (antidiskriminační zákon), při dodržení § 18 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, v platném znění a ve smyslu čl.2, odst.2 Listiny základních lidských práv, se zohledněním koncepce školské politiky MČ Praha 5
stanovuje ředitelka Mateřské školy se speciálními třídami DUHA Praha 5 – Košíře, Trojdílná 1117, příspěvková organizace Mgr. Ludmila Mašková následující Kritéria, podle nichž bude postupovat při rozhodování v případě, kdy počet žádostí o přijetí k předškolnímu vzdělávání v daném roce překročí stanovenou kapacitu maximálního počtu dětí pro mateřskou školu.
Děti, které k 31.08.2024 dovrší pěti let – děti předškolní, popř. již mají schválený odklad školní docházky (školský zákon §34, odst.1, § 179, odst.2, v platném znění) – s místem trvalého pobytu, v případě cizinců s místem pobytu v MČ Praha 5 - děti jsou přijaty ze zákona, předškolní vzdělávání je pro ně povinné.
Ostatní děti jsou přijímány dle kritérií uvedených níže.
Do mateřské školy budou přijímány děti narozené do 31. 8. 2023. Děti mladší budou přijímány v případě volné kapacity.
se snaží o předcházení diskriminaci a rovněž zohledňují koncepci školské politiky městské části Praha 5. Děti jsou přijímány v tomto pořadí:
Tato kritéria slouží ke stanovení pořadí přijetí dětí do mateřských škol pro školní rok 2024/2024. Skutečnosti uvedené v žádosti je třeba doložit.
„Podmínkou přijetí dítěte do MŠ je podle § 50 zákona o ochraně veřejného zdraví je splnění povinnosti podrobit se stanoveným pravidelným očkováním, nebo mít doklad, že je dítě proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro kontraindikaci. Tato povinnost se netýká dítěte, které plní povinné předškolní vzdělávání.“
Kritérium bude ověřován takto:
Správce (mateřská škola) obdržel z evidence obyvatel seznam dětí ze spádového obvodu. Pokud v seznamu dítě s trvalým pobytem v MČ Praha 5 nenajdeme, ověřujeme aktuální informaci na OŠK – ti vstoupí do registru obyvatel.
Toto se souhlasem zákonných zástupců dítěte (souhlas je nedílnou součástí žádosti).
V případě cizinců je trvalý pobyt místem pobytu, který je nutno doložit oprávněním k pobytu na území ČR.
Závažná individuální situace dítěte, kterou zákonný zástupce prokáže řediteli(ce) mateřské školy. Situaci dítěte posoudí ředitel(ka) MŠ v rámci správního řízení.
■ V případě přijímání dítěte s potřebou podpůrných opatření je nutné doporučení školského poradenského zařízení a ošetřujícího lékaře.
■ Při přijímání dětí k individuální či skupinové integraci je brán zřetel na snížené počty dětí v běžných třídách a ve třídách zřízených dle §16, odst.9 školského zákona v platném znění.
■ Pro přijímací řízení na školní rok 2024/2025 je stanoven celkový počet volných míst v běžných třídách, z toho počet volných míst k individuální integraci a dále počet míst ve třídách zřízených dle §16, odst.9 školského zákona v platném znění.
Na základě podaných žádostí bude při uplatnění daných podmínek a Kritérií stanoveno pořadí žadatelů, které bude uveřejněno na www.skolkaduha.cz a na úřední desce MŠ.
Platnost: 01. 04. 2024
Účinnost: 01. 04. 2024
Mgr. Ludmila Mašková
ředitelka školy
Naše snažení směřuje k tomu, aby děti, které mateřskou školu opouštějí, byly osobnosti pokud možno jedinečné, vzhledem ke svému věku a individuálním možnostem co nejvíce samostatné, sebevědomé a sebejisté, s vlastním rozumem, schopné dívat se kolem sebe, uvažovat, tvořivě přemýšlet a jednat. Chceme, aby z nich byli jedinci na své úrovni přizpůsobiví, odvážní a také zodpovědní, ochotní nejen přijímat, ale také dávat, schopní se dále rozvíjet, učit se všemu, co budou v životě potřebovat a aktivně čelit problémům, které život přináší.